Sivut

30.11.2014

Repsahdus painonhallinnassa



Tällaisissa tilanteissa itsensä ruoskiminen on hyvin harvoin ratkaisu. Mieluummin kannattaa miettiä, mikä nykyisessä ruokavaliossa ei toimi? Miksi herkutteluun sortuu niin helposti? Jättääkö treenin jälkeen nauttimatta välipalan, jonka jälkeen verensokeri laskee liian alas, eikä ravintolasta leijailevaa ihanaa tuoksua voi vastustaa? Onko aterioiden välillä liian pitkä aika, jolloin nälkä kasvaa niin suureksi, ettei sitä enää voi vastustaa?

Painonhallinta ja repsahdukset ovat hyvin harvoin kiinni itsekurista ja luonteesta, enemmänkin oikeiden olosuhteiden luomisesta. Ennalta valmistautuminen ja käytännön asiat ovat myös tärkeitä - jos kaupungille lähtee ilman välipalaa, saattaa nälkä kasvaa liian suureksi, jolloin hampurilainen tai viineri voi olla liian kova pala vastustaa.

Entä kun herkuttelee, kuinka paljon tulee harrastaa liikuntaa polttaakseen herkkujen sisältämän kalorimäärän?

Pussi sipsejä tai levy suklaata vaatii jo suuremman ja rankemman määrän liikuntaa, mutta määrä ja teho ei missään nimessä ole liian vaativa tai mahdoton tavalliselle liikkujalle. Sipsipussin eteen tulee kuluttaa pari tunnin pituista kuntopiiriä, suklaalevy taas hoituu puolentoista tunnin intensiivisellä urheilulla, esimerkiksi kuntonyrkkeilyllä tai brasililaisella jujitsulla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti